top of page

New York - betonska džungla naših snova

Updated: Feb 11, 2021

Prvi koraci prema ostvarenju našeg sna ili kako smo se uopće odlučili na takvo putovanje? Informacije o cijenama karata i smještaja.

Manhattan Skyline, NY

O New Yorku sam uvod trebala zapravo napisati prije nego što sam ga posjetila jer bi onda mogla usporediti jesu li razlozi zbog kojih sam ga toliko željela vidjeti u skladu s onim što smo stvarno doživjeli. Sada mi je to malo teže i zapravo, dugo odgađam pisanje o tom putovanju zato što mi budi toliko emocija s kojima se nije jednostavno nositi baš bilo koji dan.

New York je bio moja "otkad znam za sebe" želja, ali uvijek sam ju istovremeno i potiskivala jer sam mislila i naslušala se priča kako je to - jednom u životu, posebno iskustvo i kako je to jedno od onih putovanja kojim, ako imaš sreće okruniš sva druga putovanja na svijetu.

O njemu smo ozbiljno počeli razmišljati kada smo birali destinaciju za bračno putovanje, ali kako smo na bračnom putovanju htjeli ležati i na suncu i ispijati koktele, odustali smo od odlaska u "grad iznad svih gradova".

Avionske karte

Jedan dan me Žac nazvao i rekao: "Mori, hoćemo ići u New York? Povratne avionske karte su 2.500,00kn". I tako je sve krenulo. Pratili smo još neko vrijeme cijene karata, one su malo rasle pa malo padale pa opet počele rasti i jedan smo dan samo prerezali, odabrali datume i kupili ih. Let je bio iz Splita preko Copenhagena za Newark (NYC). U Copenhagenu smo imali pauzu od 1:55h između letova kad smo išli prema NY, a 3:15h kad smo se vraćali.

Let je bio idealan - krenuli smo iz Splita 4. rujna u 14:25h, a u New York smo došli isti dan u 21:05h (po lokalnom vremenu). Kad smo se vraćali, kretali smo iz New Yorka 12. rujna u 23:30h tako da smo imali još cijeli taj dan, a u Split smo sletjeli sljedeći dan u 18:40h (sve po lokalnom vremenu). Karte za oboje su bile 5.630,00kn, a letjeli smo sa SAS-om.

Smještaj u New Yorku

Sve ono što ste "uštedjeli" na jeftinim avionskim kartama, višestruko ćete nadoknaditi na smještaju. Dok je Žac zadužen za karte i prijevoze, obično sam ja ta koja bira smještaje pa kad su karte kupljene došao je red na mene. Pričala sam s ljudima koji su već bili u New Yorku i tu sam stvarno čula svašta - od super jeftinih smještaja na Manhattanu u nekim hotelima koji su sada sve samo ne jeftini pa do ultra skupih smještaja na Manhattanu gdje je čistoća ispod, meni zadovoljavajuće, razine.

Očaj koji mi se počeo pojavljivati pregledavajući stotine smještaja na Manhattanu od kojih su problem bili ili čistoća ili cijena ili oboje :) razbio je savjet da pogledam smještaje u Williamsburgu i Brooklynu - ali blizu mostova koji vode na Manhattan i da obratim pažnju da je smještaj blizu stanice metroa kojom prometuje linija koja vozi direktno na Manhattan.

Tako smo i napravili. Ja sam, kao česti korisnik Bookinga, dobila ekstra popust na rezervaciju smještaja u novom Hotelu Comfort Inn Prospect Park-Brooklyn koji je izgrađen i otvoren u veljači (ako sam dobro zapamtila), a mi smo smještaj rezervirali u svibnju. Bilo mi je važno da mogu besplatno otkazati jer hotel još nije imao puno recenzija s obzirom na to da je bio nov i htjela sam imati opciju otkaza ukoliko se, nakon par mjeseci rada i dodatnih recenzija, pokaže kao loš. Metro stanica Prospect Park bila je udaljena 300 metara od hotela, a metro linija koja tu prometuje vozi direktno na Manhattan. Time su ispunjeni svi uvjeti.

Hotel je bio nov i čist, osoblje ljubazno, krevet je najudobniji ikad, kupaonica dovoljno velika, a soba ima sve što vam treba - fen, peglu, dasku za peglanje što je jako važno jer to ne morate nositi i imate više mjesta u koferima za druge stvari.

Doručak je bio ispod prosjeka, ako mene pitate (Žacu je bio super, ali to je Žac) - hrpa peciva, slatkih namaza, jaja i vaffla, kava očajna. Na kraju, nama je to bilo i manje bitno jer smo zbog jet lag-a dosta rano ustajali, ubacili nešto nabrzaka u usta (ako nam se jelo) i išli dalje, najčešće do prvog Starbucksa :). Uz to, kad ste u New Yorku ne želite gubiti vrijeme sjedeći u hotelu na doručku već k'o pravi Amerikanci uzimate nešto usput i jedete i pijete kavu s nogu, u pokretu.

Viza i proces dobivanja iste

Sljedeći korak bio je dobivanje vize. Imali smo tu "sreću" da je viza poskupila dva tjedna prije nego što smo mi kupili karte tako da nas je viza po osobi koštala 160 dolara.

Viza je najiritantniji dio planiranja putovanja u Ameriku jer oduzima jako puno živaca, strpljenja i vremena. Predlažem da krenete od fotografije, u fotografskom studiju recite da trebate fotografiju za američku vizu i oni će znati što treba napraviti. Svakako vam ju moraju dati i u digitalnoj varijanti jer ćete istu morati priložiti uz online zahtjev.

Online zahtjev ispunjava se oko 45 min. Ima tu mnoštvo pitanja koja će vam se na prvi pogled činiti glupima (i ne kažem da nisu), ali procedura je jednostavno takva, stoga se odmah treba pomiriti s tim i imati na umu samo konačni cilj - odlazak u Ameriku :). Svakako u tom trenu imajte već adresu smještaja jer ćete ju morati navesti na zahtjevu.

Žac i ja smo imali različita pitanja u obrascu, otvaraju se različite stranice ovisno o vašim odgovorima. S ozbirom na to da sam ja puno duže zaposlena na neodređeno nisam morala odgovarati na čitav set dodatnih pitanja o zaposlenju, poslodavcu i slično na koja je on morao. Na samom kraju, kada izvršite plaćanje s potvrdom o plaćanju i brojem zahtjeva, birate termin za intervju.

Na intervju dolazite u američku ambasadu, mi smo išli rano ujutro (prvi termin). Čeka se vani pa za sve koji na intervju idu zimi - imajte to na umu i toplo se obucite. U red stajete prema redoslijedu intervjua i čekate da iz kućice viknu vaš termin. Prilazite kućici, dajete svoje dokumente i ulazite u prostor za pretres. Ostavljate sve stvari (torbice, mobitele i slično) u posebnim kutijicama, prolazite kroz rentgen i zatim idete prema glavnoj zgradi. Tamo uzimate broj i čekate svoj red. Mi smo na intervju ponijeli sve papire - putovnicu, kopije karata, potvrde smještaja čak i vjenčani list (s obzirom da nemamo isto prezime niti istu adresu :)). Međutim, kad smo došli na red to je išlo toliko jednostavno i brzo jer, kako smo shvatili, oni do trenutka vašeg intervjua provjere sve vaše navode iz prijave. Pitanja su jednostavna poput - gdje točno putujete, zašto i koliko dugo i što radite. Nama je gospođa odmah po završetku razgovora rekla da nam je viza odobrena i da ćemo dobiti obavijest kada možemo preuzeti putovnice.

Sljedeći dan dobili smo mailom obavijest da nam je viza odobrena i da možemo svoje putovnice pokupiti u DHL skladištu u Sv. Klari. Dobili smo vizu na 10 godina.

Inače, vize se ukidaju kada postotak odbijenih zahtjeva za vizu bude ispod 3%. Hrvatska je trenutno (prema zadnjim podacima - do rujna 2019.) bila na 4% uz kontinuiran pad iz godine u godinu tako da su predviđanja da bi se rezultati za ovaj period (do rujna 2020.) mogli skroz približiti tih 3% ili čak pasti ispod pa bi vize za Ameriku mogle biti ukinute od kraja 2020. Živi bili pa vidjeli, ali tih 320 dolara svakako biste mogli bolje iskoristiti.

Ok, sve smo imali, trebalo je samo uštedjeti još nešto lovice do polaska. Plan puta i što smo sve posjetili u sljedećem postu.